شرکت فراورده‌های لبنی صالح سهامی خاص و با بیست سال قدمت و تجربه در تولید بهینه محصولات لبنی یکی از قطب‌های صنعتی موفق و مطرح در استان مازندران می‌باشد.( وب سایت شرکت صالح)

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

این شرکت با بهره گیری از تجارب کارشناسان خبره و مشاوران ذی‌صلاح در کلیه امور مربوط به فرایند تولید با بهره وری از دستگاه‌های تمام خودکار و تجهیزات پیشرفته توانسته می باشد بهترین محصولات لبنی با کیفیت ارزنده را تولید کند. در راستا و در سایه کوشش و کوشش مستمر مدیران مدبر و دلسوز دارای نشان استاندارد ایران و برخورداری از امتیازISO.2001  در مدیریت کیفیت شده می باشد.
اهداف عالیه و بلند مدت این شرکت بالا بردن سطح تولید شیر خام با بهترین استانداردهای جهانی می‌باشد. در این زمینه با ایجاد یک دامداری صنعتی فوق مدرن گام‌های مثبت و شایسته‌ای را برداشته می باشد. ظروف بسته بندی زیبا، شکیل و بادوام از الزامات اولیه عرضه محصولات لبنی با کیفیت می باشد. این شرکت در این راه با ژرف نگری به آینده تأمین محصولات لبنی در سبد خانوار با مشارکت و سرمایه گذاری در ایجاد یک واحد صنعتی تولید ظروف بسته بندی پلاست نائل به هدف بزرگ جذب اعتماد مشتری گردیده می باشد. از آرمان‌های والای این شرکت کسب رضایت بیشتر با تولید بهتر می باشد که پیروزمندانه به آن موفق شده می باشد.

2-3- مسئولیت اجتماعی سازمان:

زمانی تصور بر این بود که سازمان‌ها و تولیدکنندگان صرفاً پیش روی سهامداران و کارکنان مسئول هستند. افزایش جمعیت، جهانی شدن بازارها، پیچیده شدن رقابت، سرعت فزاینده تغییرات تکنولوژی، تغییرات در سبک زندگی و سیستم‌های ارزش مصرف کنندگان، کمیابی منابع و آلودگی محیط، باعث به وجود آمدن رویکردهای جدید به سازمان و مدیریت شده می باشد که تعهد و مسئولیت اجتماعی نیز نتیجه آن تحولات بوده می باشد. مطرح شدن این مسئولیت، پاسخی به نیازها و چالش‌های محیطی بوده و بخش مهمی از فرایند کسب و کار سازمان به حساب می‌آید.

مسئولیت اجتماعی به تصمیم گیری سازمان بر مبنای ارزش‌های اجتماعی، اصول اخلاقی و الزامات قانونی با در نظر داشتن منافع بلندمدت افراد، جوامع و محیط زیست تصریح دارد. در واقع مسئولیت اجتماعی فراتر از الزامات تکنیکی، قانونی و اقتصادی سازمان قدم برداشتن و در جهت ارتقای کیفیت زندگی اجتماعی کوشش کردن می باشد. ایجاد روابطی پایدار با مشتریان، تأمین کنندگان، کارکنان و جوامع منجر به افزایش رقابت پذیری سازمان شده که خود منجر به تدوین استراتژی‌هایی می گردد که اهمیت بیشتری به رعایت مسئولیت‌های اجتماعی قائل می باشد. اتخاذ این رویکرد منجر به رشد و سودآوری سازمان در بلندمدت می گردد، در واقع بدون سودآوری، سازمان قادر به پایبندی به مسئولیت اجتماعی خود نخواهد بود (کارنا و همکاران،2003،ص894).

مسئولیت اجتماعی سازمان تأثیر بسزایی بر فعالیت‌های بازاریابی سازمان می‌گذارد، که از طریق آمیخته بازاریابی تأثیر خود را در محیط سازمان اعمال می کند. بازاریاب از طریق ابزارهایی زیرا بسته بندی، تبلیغات و فروش شخصی که به مقصود تولید و عرضه کالا و خدمات مورد بهره گیری قرار می‌گیرد، می‌تواند در اجرای مسئولیت اجتماعی سازمان قدم بردارد. همان گونه که گفته گردید، مسئولیت اجتماعی سازمان مفهوم گسترده‌ای می باشد و سازمان را نیز در برمی‌گیرد، از این رو بازاریاب می‌بایست در تعیین ترکیب آمیخته بازاریابی علاوه بر رفاه عمومی، مسایل زیست محیطی و منافع بلندمدت جامعه؛ به عامل بالقوه سود نیز توجه نماید تا بقای سازمان را نیز تضمین نماید. (کاتلروهمکاران،2008،ص581) اگرچه بخشی از مفهوم مسئولیت اجتماعی، در نظر داشتن مسایل زیست محیطی و ترغیب سازمان خصوصاً بخش بازاریابی به برنامه ریزی و اتخاذ تصمیمات با در نظر داشتن اصول سبز می‌باشد. اما بایستی توجه داشت اظهار اینکه مسئولیت اجتماعی صرفاً مسایل زیست محیطی را در بر می‌گیرد، ساده انگاری می باشد، زیرا که این تعهد تأثیر بسزایی روی عملیات سازمانی داشته و موجب جرح و تعدیل گسترده‌ای در قسمت‌های مختلف آن می گردد. در این رویکرد نه تنها محیط و اکوسیستم، بلکه سلامت روانی و جسمانی کنونی و آینده مشتریان سازمان و هم چنین سایر افراد جامعه که محصولات سازمان را مصرف نمی‌کنند، در نظر گرفته می گردد و حتی معضلاتی همچون رشد جمعیت را نیز مورد نظر قرار می‌دهد.

علم بازاریابی تا کنون فلسفه‌های گوناگونی را تجربه کرده می باشد که می‌توان در این زمینه به فلسفه‌های مبتنی بر تولید، محصول، فروش، بازاریابی و در نهایت دیدگاه مبتنی بر بازاریابی اجتماعی تصریح نمود، فلسفه‌ای که آخرین فلسفه و مورد تصریح بحث ما پیرامون ترکیب علوم تجاری و بازرگانی و محیط زیست و طرفداری از آن می‌باشد. (کیو ،2011) در عصر و زمانی که محیط زیست روز به روز آلوده‌تر می گردد، منابع روز به روز کمیاب می گردد، رشد جمعیت بسیار روز افزون شده، فقر و گرسنگی دامن‌گیر جهان شده می باشد و خدمات اجتماعی به دست فراموشی سپرده شده می باشد سوال این می باشد که آیا دیدگاه‌های دیگر و فلسفه‌های قبلی می‌تواند مفهوم درستی داشته باشد و راه گشای امور فوق باشد؟ و در بلند مدت منافع جامعه را تأمین نماید؟ از نخستین سال‌های دهه 80 میلادی بازاریابی بر اساس ملاحظات اجتماعی و محیطی شهرت زیادی یافته می باشد. مفهوم بازاریابی اجتماعی بر این پایه استوار می باشد که هر سازمان بایستی نخست نیازها، خواسته‌ها و منافع بازارهای هدف خود را تعین کند و به نحوی که بقا و بهبود رفاه مشتری و جامعه (هر دو) فراهم گردد، برای مثال شرکت کوکاکولا را در نظر بگیرید که اکثر مردم این شرکت را در زمینه تولید نوشابه شرکتی بسیار متعهد و همسو با ذائقه و رضایت مصرف کننده تصور می‌کنند با این حال گروه‌های مدافع منافع مصرف کننده و بهداشت محیط زیست به این شرکت در زمینه کمبود ارزش غذایی نوشابه، آسیب وارده به دندان‌های مردم، مضرات کافئین موجود در نوشابه و آلودگی محیط زیست ناشی از دور ریختن ظروف فلزی و بطری‌ها ایرادتی وارد می‌کنند. طی مطالعاتی که در سال 1992 در 16 کشور توسط اتمن انجام گردید بیش از 50 % از مصرف کنندگان در هر کشوری اظهار کردند که نسبت به محیط زیست علاقه‌مند و دلواپس هستند. همچنین طی مطالعاتی دیگر در سال 1994 در کشور استرالیا نتایج نشان داد که 84 % افراد معتقد بودند که در برابر محیط مسئولند، این افراد اظهار کردند که رفتارشان را که شامل خرید می باشد به خاطر مسائل محیطی اصلاح کرده‌اند. در سال 1989 نیز طی مطالعاتی که در آمریکا انجام گرفت نتایج نشان داد که 49 % پاسخ دهندگان به خاطر مسائل محیطی خریدشان را تغیر داده‌اند. مطالعه اداره آمار استرالیا بر روی 16 هزار نفر نیز نشان می‌دهد که 75 % از افراد نسبت به مسائل محیطی دلواپس هستند. آمار و ارقام فوق حاکی از آن می باشد که مسائل محیطی و حفظ محیط زیست یکی از مهم‌ترین معیارهایی می باشد که مصرف کنندگان هنگام خرید آن‌ را مد نظر قرار می‌دهند، در نتیجه این موارد باعث شده می باشد که مسائل محیطی وارد مفاهیم بازاریابی شده و رویکردی به نام بازاریابی سبز پدیدار گردد. (تندکار، 1387)

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید