شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

2-1تاریخچه پژوهش :

غلات و فرآوردهای آن امروزه تأثیر بسیار مهمی در تغذیه و تامین مواد غذایی مردم دنیا اعمال می­کند که مهمترین فرآورده تامین شده از غلات از لحاظ تنوع در شکل ارزش تغذیه ای و روش مصرف ماکارونی می­باشد .

شرکت مانا ماکارون در آبان ماه سال 1371 از مالکین قبلی خود به نام­های آقایان خادمی و عرب، برند و شرکت و کارخانه را خریدند که در زمان خرید آن را به نام شرکت البرز ماکارون ثبت کردند و در سال 1384 از البرز ماکارون به نام شرکت صنایع غذایی مانا ماکارون تغییر نام داد .

که در همان اوایل اندکی پس از تحولات تکنولوژی صورت گرفته در جهان در راستای تولید بهداشتی و تغذیه ای ماکارونی در مقیاس انبوه شرکت تولیدی مانا ماکارون با هدف تهیه غذای سالم و کافی اقدام به خریداری پیشرفته ترین و مدرترین ماشین آلات و فن آوری روز دنیا از شرکتهای بولر سویس و فاوای ایتالیا نمودند و این ماشین آلات قادرند کیفیت برتر ماکارونی را به صورت پیوسته continuous ،همراه با استاندارهای ملی و تجویز و بسته بندی نمایند .

کارخانه مانا ماکارون در فاصله 85 کیلومتری شهر تهران و 15 کیلومتری غرب شهرستان کرج در شهرک صنعتی هشتگرد واقع شده می باشد .مانا ماکارون شامل سالنهای تولید ، بزرگترین انبار محصول ،انبار ملزومات و مواد اولیه ،فضاهای اداری و رستوران ،تاسیسات آبرسانی و تصفیه آب و آزمایشگاه می­باشد.

مانا ماکارون روزانه حدوداً 200 تن تولید می­کند که در قالب اسپاگتی و محصولات فرمی و لازانیا از قبیل (مته ای – گوش ماهی کوچک و بزرگ – یال اسبی –بریده – پفکی- پاپیونی و…)فعالیت دارد .

این شرکت در حال حاظر به تازگی کارحانه آرد خود را با تکنولوژی روز دنیا افتتاح کرده که بعد از شرکتهای زر ماکارون ، تک ماکارون و مک ماکارون توانسته کارخانه آرد مورد نیاز خود را راه اندازی نماید .

در حال حاضر این شرکت دارای سه شریک به نامهای آقایان آثاریان و ملک و نوری­نسب می­باشد .

این شرکت برند دیگری به نام بن ساله را از مالک قبلی خریداری نموده که حدود 2 سال می باشد اقدام به تولید ماکارونی با این برند کرده می باشد .

با در نظر داشتن وسعت این مجموعه صنعتی دارای 80 نفر پرسنل اداری و 300 نفر کارگر و تکنیسین و مهندسین در کارخانه به گونه مستقیم مشغول به خدمت در دفتر مرکزی و کارخانه می­باشند و غیر مستقیم بیشتر از 1500 نفر می­باشد ، که تولید انبوه با بهترین کیفیت و ارزش تغذیه ای بالا همواره سیاست راهبردی شرکت مانا ماکارون بوده می باشد .

البته طراحی مدرن و منطبق با اصول GMP ,HACCP و بهره گیری از مواد اولیه درجه یک باعث شده تا کیفیت محصولات از نظر بهداشتی مطابق با استانداردهای جهانی تولید گردد.

2 -2 مقدمه:

 

در شرایط پررقابت بازارهای کنونی به دست آوردن جایگاه مناسب در ذهن مصرف کننده وفادار شرکت باشد،از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد و مانند عواملی که در رسیدن به چنین جایگاهی در ذهن مشتریان موثر می باشد،ارزش ویژه نام و نشان تجاری شرکت می باشد(آکر،1991).

ارزش ویژه نام و نشان تجاری مطلوبیت نهایی یا ارزش افزوده ای می باشد که یک محصول به واسطه نام و نشان تجاری،مانند،کوکاکولا،ایجاد می کند.یکی از علت های اهمیت این مفهوم تأثیر استراتژیک آن در به دست آوردن مزیت رقابتی می باشد،که این مزیت رقابتی در بازار حاصل می گردد.

ارزش ویژه نام و نشان تجاری همانند یک دارایی برای شرکت به شمار می رود که گردش وجوه کسب و کار را افزایش می دهد(سیمون و سولیوان،1993).ویک مفهوم چند بعدی می باشد که با تقویت ابعادش می توان آن را افزایش داد.

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید